[Lazarus] IDE Bug or Misconfiguration?

Guionardo Furlan guionardo at gmail.com
Wed Dec 2 20:06:14 CET 2009

Problema resolvido!
Após reinstalar várias versões do lazarus (oficial, beta, x86, x64) e
do fpc, o erro das units não encontradas persistia.
Então, criei uma máquina virtual no virtualbox, rodando Windows XP
SP3. Instalei o lazarus e os packages e tudo funcionou perfeitamente.
Então, descobri que o problema era o Windows 7 e suas permissões de
acesso para a pasta \lazarus
Criei nova pasta, definido permissão total para qualquer usuário e
instalei o lazarus.
Tudo OK agora.
Grato pela ajuda

----------------------------
Problem solved!

After reinstalling several versions of lazarus (official, beta, x86,
x64) and the fpc, the error of units not found persisted.
So I created a virtual machine in virtualbox, running Windows XP SP3.
I installed lazarus and packages and everything worked perfectly.
Then I discovered that the problem was Windows 7 and its access
permissions to the \ lazarus

I created new folder, set full permission to any User and installed lazarus.

All OK now.

Grateful for help

Translation by Google.