[Lazarus-es] lazreport matriz

Dom Ago 1 01:32:36 CEST 2010

Jesus Reyes escribió:
> [...]
Hola Jesús..
tú dices esto:
"forgot to comment, a solution that might worth to try, for taking
advantage of dot matrix printers and lazreport, first export the report
using TfrTextExporFilter and then sent the generated file using printer
in RawMode.
see the samples on lazreport/samples/editor and printers/samples/rawmode
On writing this it occured to me that it might be possible to extend
text exporter by including control characters so dot matrix printer can
print texts in bold and italic, will try to make it later."

ese ejemplo, rawmode no está.. si está el archivo calleditorwithpkg.lpi
(en C:\lazarus\components\lazreport\samples\editor) pero el otro no..

estoy buscando ejemplos de como imprimir en una imprsora de matriz,
específicamente una tickeadora (no fiscal) epson tmu950.
Además, para setear algunas cosas, se deben mandar caracteres de control
(x ej Chr(27)+Chr(33)+Chr(nMode), donde nMode es un nro relacionado a
algo).. como corte de papel, letra más grande, etc..

muchsa gracias
chauuuuuuuuuu