[Lazarus] Oproep aan alle Nederlandstalige Lazarusgebruikers (Attn: all Dutch Lazarus users)

Adriaan van Os fpc at microbizz.nl
Mon May 15 11:39:55 CEST 2017

Bart via Lazarus wrote:

> Ik vermoed dat de meesten onder ons,evenals ik, gewoen de engelse taal
> in de IDE gebruiken.

Ik zou ook noit een IDE in het Nederlands gebruiken. De systeemsoftware staat bij mij ingesteld op
Engels. Vele tientallen jaren geleden had ik (in Finland) een fout in een (MS-DOS) programma als
gevolg van een slechte vertaling (in het Nederlands) van een boek van Peter Norton. Sindsdien is
Nederlands alleen nog iets voor de eindgebruiker .....

Hetzelfde geldt voor programmeren. Gewoon consequent de engelse termonologie gebruiken, anders
wordt het een brabbeltaaltje, half engels, half iets anders.

Met vriendelijke groet,

Adriaan van Os